Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 62
Pokaż wszystkie komentarzeW statystyce wypadków brakuje dwóch rubryk - rodzaj motocykla i czas jego posiadania. Gdzieś na sieci jest strona z testami motocykli uwzględniająca również wypadkowość czy dany typ maszyny bierze w wypadkach udział częściej czy rzadziej niż średnia. Może przy rejestracji lub zakupie dałoby się trafić do "grupy podwyższonego ryzyka". No może przydałoby się jeszcze czy motocyklista miał uprawnienia, bo jak wynika z artykułu ludzi jeżdżących "na dziko" jest całkiem sporo. Co do wyposażenia - widziałem motocyklową L-kę, gdzie kursant jechał bez rękawiczek (no nawet niech by były takie bez palców na siłownię albo rower). Pewne nawyki powinny być wpajane od samego początku, bo później może być tylko gorzej.
OdpowiedzZgadzam się z przedmówcą. Czy jest szansa na pojawienie się rzetelnego opracowania na temat ilości wypadków w zależności od rodzaju motocykla? Sprawa wydaje się niewiele wnosić do tematu bezpieczeństwa, ale tylko na pierwszy rzut oka. Niejednokrotnie słyszeliśmy o pomysłach wprowadzania ograniczeń pojemności dla świeżo upieczonych motocyklistów, rzecz w tym, że pojemność nie jest jedynym wyznacznikiem bezpieczeństwa--teza którą trzeba by było poprzeć odpowiednimi statystykami. Takie opracowanie mogłoby wnieść coś do tematu bezpieczeństwa, zaspokoiłoby naszą ciekawość. Na pewno też trzeba zwrócić uwagę podczas pisania takiego artykułu aby nie szufladkować i nie podsycać jeszcze stereotypów. Uważam, że to jest temat na ciekawy artykuł.
Odpowiedz